Novelu zákona o DPH poslanci včera konečně schválili. Limit pro registraci k DPH se od 1. 1. 2015 nesníží, desetiprocentní sazba DPH se „rozroste“ o další položky. Novela také rozšíří reverse charge. Přinášíme vám stručný přehled schválených změn.

Včera udělali poslanci přítrž nejistotě mnoha podnikatelů. Schválili novelu zákona o DPH (s pozměňovacími návrhy Senátu), kterou následně podepsal i prezident. Níže vám přinášíme rychlý přehled změn.
  • Limit pro registraci k DPH

Spousta podnikatelů si určitě oddechne – limit pro registraci k DPH zůstane od roku 2015 ve výši1.000.000 Kč jako doposud.

• Přenesení daňové povinnosti

od 1. dubna 2015 dojde k rozšíření režimu přenesení daňové povinnosti na další zboží (např. na dodání mobilních telefonů, herních konzolí, tabletů či laptopů).

Více informací ke změnám v této oblasti naleznete v článku Rozšíření režimu přenesení daňové povinnosti.

• Rozšíření druhé snížené sazby DPH

Do nově vzniklé 10% sazby DPH budou od ledna 2015 zařazeny také potraviny určené pro lidi s celiakií a fenylketonurií.

• Kontrolní hlášení

Novela zákona o DPH řeší také novou povinnost pro plátce DPH – kontrolní hlášení. Od roku 2016budou plátci, kteří jsou právnickými osobami, podávat kontrolní hlášení každý měsíc, a to do 25 dnů po skončení kalendářního měsíce.

Plátci, kteří jsou fyzickými osobami, jej budou státu posílat ve lhůtě pro podání daňového přiznání(např. FO, které jsou čtvrtletními plátci, jej budou posílat jednou za tři měsíce).

Více informací ke kontrolnímu hlášení naleznete v článku Kontrolní výkaz k DPH.

• Prodej stavebních pozemků

Zavedení 21% sazby DPH na prodej stavebních pozemků se odložilo až na rok 2016.